De ideale combinatie: Volg Mij & Plan Mij samen

Natuurlijk kun je ervoor kiezen om alleen met Volg Mij of alleen met Plan Mij te werken. Dat gaat je sowieso helpen in je werk. Het meeste profijt heb je als je voor beide kiest. Samen zijn ze de ideale combinatie. Ze vullen elkaar aan. Met de ene, Volg Mij, krijg je een beter inzicht in de beweegvaardigheid en motorische ontwikkeling van leerlingen. En met de andere, Plan Mij, draag je bij aan het verbeteren ervan. Daar is het om te doen.

Een kwaliteitsimpuls voor je lessen

Door Volg Mij en Plan Mij aan elkaar te koppelen kun je gegevens uit het LVS direct gebruiken voor het plannen van je lessen. In een oogopslag is duidelijk wat het niveau van je leerlingen is. Je ziet wie uitdaging of extra aandacht nodig heeft. Door daar met het plannen van lessen op in te spelen, kun je voor alle kinderen een leuke en leerzame les samenstellen.

Eenvoudig groepen maken

Inzicht in het niveau van je leerlingen helpt je ook om groepen te maken. Wil je homogene groepen (van hetzelfde niveau) of liever heterogene groepen (verschillende niveaus in één groep) dan kun je via Plan Mij een groepsindeling maken. Met één druk op de knop deel je de groep in op beweegniveau per leerlijn of op gedrag, zodat je kunt aansluiten bij de behoefte van je leerlingen. 

500 keer inspiratie

Met Volg Mij en Plan Mij beschik je over 500 keer inspiratie voor het samenstellen van je lessen. We hebben 500 leskaarten gemaakt met op elke leskaart een activiteit. Je ziet wat de activiteit inhoudt, voor welke groepen het is, welke materialen je nodig hebt en hoe je kunt differentiëren. Door de grote keuze aan activiteiten kun je prima variëren en je lessen spannend houden.

Gebruiksvriendelijk

Een van de grote voordelen van Volg Mij en Plan Mij is dat je er supersnel mee kunt werken. Het volgen van leerlingen en het plannen van je lessen gaat eenvoudig. Er is tijd gestoken in het ontwerp en de vormgeving. Dat merk je. De structuur is logisch en de vormgeving is helder. Alles wordt overzichtelijk gepresenteerd.